Salam Perjuangan..

Astaghfirullah.. dah penuh sarang labah-labah dalam blog ni.. bersarang, tak diperbaharui pengisiannya. rasa bersalah pada blog ni makin menebal.. blog yang sepatutnya menjadi medium dakwahku, kini suram kelam tak terisi..

fuhh..melepas lelah..setelah melalui minggu2 yang menyesakkan di bumi UMKL ni, dengan minggu haluan siswa yang memerlukan kekentalan iman dan ketika mana, kaki mujahidah ini mula menapak selangkah demi selangkah di jalan juang realiti yang penuh dengan ujian yang menuntun hati mengikat kata sabar dan kuat.

Alhamdulillah, diri ini sudah dapat membiasakan diri dengan kondisi sekarang, apatah lagi dengan rasa ketenangan bergelar mahasiswi di Jabatan Dakwah & Pembangunan Insan disamping membantu menjalankan gerak kerja Islam di kampus ini.

Tidak layak inginku letakkan perkataan sibuk pada diri yang dhoif ini, kerana jika aku merasakan aku sibuk, apatah lagi dengan kakak2 dan abg2 yang lagi banyak berpenat lelah dalam memastikan kelangsungan nur Islam di bumi UM ini. Lebih baik kami disibukkan dengan gerak kerja Islam daripada kami dilalaikan dengan benda2 yang melaghakan.

Hari ini, aku singgah di bilik2 sahabat2 seperjuanganku.. ramai yang demam dan tidak sihat. tapi,apa yang membanggakan aku, demam panas ke..selsema ke.. mereka tetap kuat menjalankan amanah. beberapa minit lepas, gerak hatiku begitu kuat untuk ke bilik Adibah, patutlah..bila aku ke biliknya..dia tak sihat, demam panas..badannya pun panas. Itupun, dia masih lagi bercakap denganku berkaitan gerka kerjanya. Asyik bercakap dan bercerita dengannya..termasuklah bab2 keluarga dan realiti perjuangan di sini..ku lihat ada airmata yang mengalir keluar dari matanya..

Aku bangga dengan sahabat2 seperjuanganku... alhamdulillah..berkat tarbiyah menjadikan kami orang yang kuat tekad dan semangatnya. langkah kami di bumi UMKL ini baru berusia 3 minggu..dan pastinya langkahan ini akan tetap berterusan selagi jasadku masih bernyawa dengan iringan taufiq dan inayah Ilahi..

Aku sedar..sahabat2 sedar.. kami tak kuat tanpa kekuatan daripada ALLAH..kami takkan istiqamah jika ruh Islam tidak dipasakkan dihati kami..

Kerana aku mengerti..dan aku yakin, sahabat2 juga mengerti.. langkahan aku dan kalian tiada titik noktahnya selagi jasad tidak bertemu syahid..AllahuAkbar!!

~ tiada yang utama, melainkan Cinta-NYA~
jundatullah,
ghurfah mujahidah,

UmkL

1 comments:

Srikandi Azzinnirah berkata...

ya umi yu...
moga kita kuat ya..
doakan kita semua tabah dalam perjuanagn ini....
sayu yana baca entry ni...
ok teruskan perjuangan..mau nangis sudah...=(

WELCOME TO THIS SITE!