Bismillahirrahmanirrahim... Dengan kudrat yang dikurniakan Allah..dapat juga tangan ini mencoret sedikit, cuma perkongsian biasa-biasa saja.



Fasa ini, fasa imtihan bagi saya dan sahabat seperjuangan di Uni Malaya. Esok pun, sudah ada di kalangan teman-teman yang akan menduduki peperiksaan.
Saya mengagumi teman-teman yang sanggup bersengkang mata,berjaga 2,3,4 pagi kuatnya belajar.. kakak-kakak juga begitu..masing-masing bersungguh membuktikan kecemerlangan bagi sang pejuang adalah kecemerlangan dari segala segi.

Semangat mereka juga turut meresap ke dalam jiwa saya, walaupun diri masih tidak berapa sihat oleh kerana dihadiahkan Allah, demam panas, sehinggakan diri ini hanya terlantar di bilik, tidak larat untuk berbuat apa-apa.

Terima kasih teman-teman syurgaku yang menjaga diri ini waktu sakit, apatah lagi dua orang "Nurse" yang sangat take care dan sanggup berjaga malam, tak tido untuk menjaga diri ini. Juga 2 orang  "Pemandu kereta conan" yang menghantar ke klinik.. dan alhamdulillah..dengan kuasa Allah, diri ini makin beransur sembuh.

Sempena exam ni, pesanku..
* Kita jaga hak Allah...InsyaALLAH, DIA menjaga hak kita.
* Jaga hati mak ayah, pendidik, teman-teman..mintak mereka doakan kita..
* Tawakkal adalah setelah berusaha..kerana Usaha itulah yang dipandang Allah.
* Jaga kesihatan, minum air banyak-banyak, cuaca sekarang sangat panas dan mudah sangat nak sakit. Kalau sakit, terus makan ubat ye :)
*Setiap saat itu berharga..manfaatkannya !!
*Mulakan dengan menyebut namaNYA (Bismillahirrahmanirrahim)..dan tamatkan dengan penuh kesyukuran padaNYA(Alhamdulillah)
*Jangan ada dengki antara kita dengan orang lain.
*InsyaAllah..kejayaan milik semua, andai bekalnya adalah usaha dan doa.


** Jangan pula kita jadi begini ye..minta dijauhkan.


dan ini juga..no...no..no..


Moga2 natijah imtihan dunia ini buat kita adalah :-

Ape2 pun.. moga berjaya buat warga Riyadhus Solihin :) .. cermin ajaib, bidadari-bidadari besi, mujahid-mujahid yang tegar dan seluruh warga Uni Malaya.

Percayalah..kasih dan rahmat Allah itu seiring dengan usaha kita.

Kita cemerlang bersama ye :)

:: Jundatullah ::
Riyadhus Solihin

0 comments:

WELCOME TO THIS SITE!