Apakah perasaan bila cinta anda berbalas? Tambahan yang membalas cintamu adalah Yang Maha Perkasa.. Allah Rabbul jalil.

Disini saya titipkan beberapa tanda anda dilamun cinta dengan yang Maha Pencipta.(",)

* Anda suka untuk bertemu dengan-Nya. Tak sabar untuk bertemu. Tak berjumpa sesaat seolah-olah anda jadi tak menentu. Persiapan dibuat setiapa kali sebelum bertemu-Nya.

* Mendahulukan-Nya lebih dari yang lain. Dia mengatasi yang lain. Segala kehendaknya anda utamakan dan yang dilarangnya anda cepat-cepat menjauhkan diri.

* Gembira bila bersama-Nya. Ingin sentiasa bersama walaupun di mana anda berada. Susun kata indah hendak bertemu. Ayat-ayat cinta kau luahkan pada-Nya sebagai pujian ke atasnya.

* Tidak sedih kehilangan segalanya kerana cintamu terhadap-Nya melebihi segalanya. Biarlah semuanya hilang dan tiada asalkan anda tak kehilangan ISLAM .

* Merasa nikmat melakukan ketaatan terhadap perintahn-Nya. Membela agamanya sudah cukup membuatkan anda merasa nikmat di dunia.

* Tegas terhadap mereka yang menghina Islam. Apatah lagi yang melanggar apa yang disuruh-Nya.

Itulah sedikit tanda-tanda anda dilamun cinta bersama-Nya. Adakah cinta anda berbalas? Atau anda dalam dilema cinta si dia atau yang Maha Pencipta? Moga kita mendapat cinta dari-Nya. Terkadang dalam hidup ini kita perlu korbankan nikmat yang sedikit untuk mendapat yang lebih besar.

"Katakanlah (wahai Muhammad) jika benar kamu mengasihi Allah, maka ikutilah Aku, nescaya Allah mengasihi kamu dan mengampunkan dosa-dosa kamu dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani" (Ali Imran:31)
~Allah..puncak cintaku..~
_ Jundatullah_

1 comments:

nahwal_imtiyaz berkata...

mmbaca post ini mmbuatkan saya mersa tksan ttg hakikat diri yg bgai jauh dr Tuhan..oh Tuhan kurniakan daku rasa cinta yg tidak berbelah bagi dlm diriku ini padaMu tuhan..hindari aku dr mltkkan cnta manusia mlbhi cnta agungMu..
trime ksih krn tctus menulis post ini..doakan smmga kte ikhlas dlm pjuangan dan bkn krn ingin dpndg hbat..moga kte meraih cinta hakiki..

WELCOME TO THIS SITE!