Alkisahnya.. suatu hari, pulang saja dari liqa’.. ana dan beberapa orang sahabat pimpinan muslimat berkumpul dan berbincanglah kami sehingga tercetusnya pernyataan “ pemimpin mencipta fenomena” ni..dan kaitannya dengan macam mana nak memenangi hati mad’u- mad’u kami semua..

Apa-apa pun fenomena yang kami cipta, semuanya adalah sumbangan untuk perjuangan Islam. Sekarang ni pun ukhti mastura pun melakar dalam blognya tentang pimpinan fenomena ni..dan sahabat-sahabat lain pun sibuk buat blog termasuklah ukhti farhah dengan blognya ALBI NADAK…lagipun blog ni boleh jadikan sebagai medium untuk luaskan skop lapangan dakwah..
Teringat ana pada kata-kata yang selalu disebut oleh YDP dan PRESIDEN.. “kita pencorak zaman kita!”…YA! memang kita pencorak zaman kita..kitalah yang akan lukis, lakar dan hiasi corakan kita itu…dan kita akan sama-sama lihat hasil corakan kepimpinan kita itu..adakah ianya indah dipandang dan cantik terukir??? Atau menjadi corakan yang akan memeningkan kepala dan menyerabutkan otak..


Sama-samalah kita buktikan bahawa kita bukan sahaja gah dengan slogan pemimpin mencipta fenomena..tapi kita laksanakan..kita realitikan ia..kita terobos segala penghadang-penghadang yang menghalang!! Bercakap memang senang..tapi untuk membuktikan menjadi kenyataan, bukanlah sesuatu yang mudah..tetapi tak mustahil andai kita benar-benar yakin..

Memikul tugas sebagai daie bukanlah sesuatu yang boleh dipandang enteng..nak bagi kefahaman kepada mad’u yang dalam masa yang sama kena bersabar dengan pelbagai kerenah mereka..Ya ALLAH terima kasih kerana bagi kami semua peluang untuk berfikir jauh dari konteks kami sebagai remaja biasa kepada remaja yang memahami hadaf perjuangan.. Dengan cetusan bersama “pemimpin mencipta fenomena”..beriringanlah kita melakar sejarah..beradanya kita dibumi Apium Nilam Puri ni tak lama sahabat-sahabat..tempoh kepimpinan kita pun seketika cuma.. manfaatkan segala peluang dan ruang dalam kita melaksanakan dan melunaskan amanah ALLAH untuk meneruskan agenda pentarbiyahan di Bumi Nilam ini..kita kumpul dan topup sebanyak-banyaknya segala keperluan untuk kita teruskan perjuangan dan persediaan kita dalammenghadapi mehnah dan tribulasi di bumi KL nanti …Jadi, sementara masa dan kesempatan yang masih berbaki..kita cuba lakukan yang terbaiksekadar termampu bagi sesi kepimpinan kita..TAKKAN TERHASILNYA SUATU KENYATAAN TANPA SUATU PELAKSANAAN !!!

Ciptalah fenomena andai boleh membuat mata mad’u terpana..sama-sama kita fikirkan dan laksanakan..(”,)
*jundatullah*

0 comments:

WELCOME TO THIS SITE!