Hari ini mahasiswa mahasiswi, anak muda malaysia, bangkit dengan penuh semangat menjulang obor kebenaran. Bangkit bersolidariti membawa tuntutan kebebasan anak muda,akademik dan sisipan suara intelektual kepada pemerintah negara.

Sejarah hari ini membuktikan, mahasiswa bertindak dengan matang dan berani. Kerajaan perlu disedarkan dengan laungan lantang mahasiswa. Sudah sekian lama AUKU ini menghantui dan mencengkam mahasiswa. Sudah terlalu lama ahli akademik gelisah dan takut bila cuba-cuba bersuara demi keadilan. Sudah sekian lama rakyat mebisu menutup pekung pemerintah. Hari ini mahasiswa malaysia mebuktikan kesatuan mereka menggentarkan kebobrokan pemerintah.

Biarlah mahasiswa menyedarkan rakyat untuk memilih siapa pemimpin yang mampu membawa keadilan dan kesenangan kepada mereka. Biarlah rakyat juga menilai siapa pemimpin yang mampu menghilangkan perit jerih di sanubari mereka.


Jika Mesir awal tahu dahulu, di'revolusi'kan oleh anak muda dan rakyat yang turun bersolidariti dan bersuara di Medan Tahrir, tidak mustahil Malaysia juga mampu mencapai revolusi dengan keberanian anak muda dan kebangkitan rakyat. Tidak mustahil 'kebanjiran rakyat' akan berlaku di 'medan tahrir' Malaysia.

Penuh semangat berarak melaungkan haq, dari masjid jamek ke SUHAKAM dan akhirnya ke Pejabat Agung UMNO!

Bangkit Anak Muda !
Bangkit Mahasiswi !

Rohayu Rusli
Pengerusi,
Sinergi Gerakan Mahasiswi (SIGMA)

0 comments:

WELCOME TO THIS SITE!